Sprawdź naszą ofertę
Eventy marketingowe to jedna z najskuteczniejszych form promocji. Mogą to być zarówno wydarzenia jednorazowe, jak i cyklicznie. Event marketing przybiera różne formy, dopasowane przekazem do przyjętego celu. Od ekskluzywnego pokazu premierowego produktu po festiwale, wystawy, wielkie otwarcia – wszystko, aby przyciągnąć klienta i wyprzedzić konkurencję. Korzystając z naszego doświadczenia, dzielimy się wiedzą, jak zorganizować event marketingowy, który stanie się najlepszą wizytówką firmy.
Eventy marketingowe
Organizację branżowych eventów, promujących daną firmę, markę, jej usługi lub produkty nazywamy event marketingiem lub marketingiem wydarzeniowym. Ten rodzaj promocji posiada wiele zalet. Warto je podsumować, gdyż nadal sporo firm nie zdaje sobie sprawy z tego, jak istotne korzyści eventy marketingowe mogą przynieść przedsiębiorstwu:
Umożliwiają bezpośredni kontakt z klientem. Pomagają pozyskać nowych kontrahentów lub utrzymać stałych, w zależności od obranego celu i formy eventu.
- Budują pozytywny wizerunek firmy lub marki. Udany event marketingowy podnosi zaufanie klientów wobec przedsiębiorstwa, nadaje mu rangę specjalisty w swojej dziedzinie.
- Pozwalają na promocję na różnych płaszczyznach. Zainteresowanie mediów, informacje o evencie w internecie lub poprzez marketing szeptany – każdy sposób nagłośnienia wydarzenia to bezpłatna promocja firmy.
- Umożliwiają wyróżnienie się na rynku, szczególnie w sytuacji, gdy firma dopiero zaczyna budować wizerunek marki lub wchodzi z nową linią produktów, czy usług.
- Pozwalają na zbudowanie relacji B2B, których owocem mogą być w przyszłości interesujące współprace i partnerstwo biznesowe.
Jak zorganizować event marketingowy?
Aby firma mogła czerpać rzeczywiste korzyści z organizacji eventów marketingowych, powinny one zostać starannie przemyślane i profesjonalnie zorganizowane. Nasza agencja eventowa posiada szerokie doświadczenie w organizacji tego rodzaju wydarzeń.
Na początku ustalamy termin oraz cel eventu, ponieważ będzie on wpływał na charakter całego wydarzenia. Następnie prosimy o określenie motywacji odbiorców, czyli jakie czynniki sprawią, że grupa docelowa będzie chciała wziąć udział w wydarzeniu. To przenosi nas do kolejnego etapu – stworzenia planu eventu, na podstawie którego zostaną określone najważniejsze zadania do wykonania. Głównym z nich będzie zapewnienie dogodnego miejsca. Ponadto zadbamy o właściwą obsługę gości. Pamiętamy również o przygotowaniu zaplecza technicznego, czyli np. nagłośnienia, oświetlenia, multimediów, dopasowanego do potrzeb konkretnego wydarzenia. Zaniedbania w obsłudze technicznej mogą zburzyć cały plan eventu marketingowego.
Ostatnim etapem organizacji tego typu wydarzenia jest promocja, która powinna być starannie zaplanowana. Świadczymy pomoc w zakresie skutecznej reklamy, którą przygotowują profesjonalni marketingowcy, doświadczeni w tego typu działaniach.
Pamiętajmy, że zarówno sukces, jak i porażka eventu marketingowego nie umknie uwadze klientów, mediów ani konkurencji. Ich samodzielna organizacja to duży nakład finansowy i czasowy, dlatego firmy zalecają ją agencjom eventowym, takim jak nasza.
Jesteś zainteresowany eventem marketingowym?
Każdy event wyceniamy indywidualnie, dopasowując się do potrzeb klienta. Zapraszamy do kontaktu.